Prohlédnuté produkty

Výrobci

Měřítka

  • G - 45mm
  • 0 - 32mm
  • H0 - 1:87 - 16,5mm
  • H0e - 1:87 - 9mm
  • H0m - 1:87 - 12mm
  • TT - 1:120 - 12mm
  • N - 1 : 160 = 9 mm
  • Z - 1 : 220 = 6,5 mm
H0 set tří spacích osobních vuzů CNL 458/459 -Canopus- ep.VI Zobrazit větší

H0 set tří spacích osobních vozů CNL 458/459 -Canopus- ep.VI

Ht49051

Nový produkt

2 ks skladem

6 238,00 Kč s DPH

Parametry

H0 - 1:87 ano

Více informací

Set obsahuje: WLABmz826 Kroměříž ČD

                     BDcm874.1 City Night Line DBAG

                     Bvcmbz249.1 DBAG

Z Prahy od prosince roku 2008 odjížděl směrem na Drážďany noční vlak, který se v Drážďanech rozdělil na část do Amsterdamu na vlak pod číslem CNL 456/457 a jménem Phoenix, do Curychu jako CNL 458/459 CANOPUS. Kuriozitou bylo, že zpět do Česka přijížděla každá část zvlášť.

Vlak Canopus, měl trasu Praha hl. n. – Praha-Holešovice – Ústí nad Labem hl. n. – Děčín hl. n. – Bad Schandau – Dresden Hbf – Dresden-Neustadt – Riesa – Leipzig Hbf – Naumburg Hbf – Weimar – Erfurt Hbf – Frankfurt(M) Süd – Mannheim Hbf – Heidelberg Hbf – Karlsruhe – Offenburg – Freiburg Hbf – Basel Bad – Basel SBB – Baden – Zürich HB. Odjezd z Prahy byl v 18:29 s příjezdem do Curychu v 9:17. V opačném směru jel Canopus z Curychu v 19:44 s příjezdem do Prahy v 10:52.

Amsterdamský Phoenix zpět do Prahy jel samostatně s příjezdem v 9:56 - další rok o 29 minut dříve, protože se zrušil přepřah z Holešovic na Hlavní nádraží posunovací "Žehličkou" řady 111. Pro tuto řadu šlo bezpochyby o nejprestižnější výkon v historii.

Obě části pospojovaného nočního vlaku, které odjížděly z Prahy, měly podobné řazení – jeden lůžkový vůz ČD, dva lehátkové vozy DB a jeden vůz k sezení. V případě curyšské větve to byl velkoprostorový vůz s velmi pohodlnými sklopnými sedadly Bpm, v případě amsterdamské méně pohodlný oddílový vůz Bomdz.

Do Basileje jely z Frakfurtu i další vozy k sezení jako "samostatné" Intercity, které od roku 2010 zastavovalo i v Baden-Badenu. Kuriózní bylo, že noční vlak jako takový tam zastávku neměl. Nicméně zastavit musel...

Použit článek pana Milana Dolejšího z roku 2016 Velké noční vlaky na západ.