Prohlédnuté produkty

Výrobci

Měřítka

  • G - 45mm
  • 0 - 32mm
  • H0 - 1:87 - 16,5mm
  • H0e - 1:87 - 9mm
  • H0m - 1:87 - 12mm
  • TT - 1:120 - 12mm
  • N - 1 : 160 = 9 mm
  • Z - 1 : 220 = 6,5 mm

H0 - parní lokomotiva 10 002 DB ep.III digi+zvuk

Roco 70191

Nový produkt

1 ks skladem

15 298,00 Kč s DPH

Parametry

H0 - 1:87 ano

Více informací

BR 10 - Černá labuť federálních drah.

Železniční společnost: DB

Epocha: III

Napájení: CD

Digitální dokodér: Ano

Zvuk: Ano

Osvětlení: Ano

Kinematika: Ano

Délka přes nárazníky: 305 mm

Minimální poloměr: 419 mm

Provedení v posledním provozním stavu
Synchronní zdvih válce, dynamická emise páry
Z válců také uniká pára
Osvětlení kabiny
Osvětlení motoru
Zvýšené chromované ozdobné linie
Jemná kovová paprsková kola na lokomotivě
LED světlo bílá/červená lze ovládat digitálně
S přiloženou sadou leptaných štítků
Přestože Deutsche Bundesbahn (DB) považovala parní trakci za zastaralou, v roce 1953 byla firma Krupp v Essenu pověřena vývojem nové lokomotivy rychlíku Pacific. V roce 1957 byly pod sériovým číslem 10 dodány dva elegantní, 26 503 mm dlouhé a částečně opláštěné exempláře typu 2'C1' h3 s průměrem hnacího kola 2 000 mm, které se výrazně lišily typem střelby. Zatímco 10 001 byla zpočátku vybavena pouze doplňkovým spalováním oleje (přestavba proběhla později), 10 002 měla od začátku hlavní spalování oleje. Dvě lokomotivy, zdobené stříbrnými ozdobnými linkami a opatřené kónickými dvířky udírny, dosahovaly maximální rychlosti 140 km/h při indukovaném výkonu 1839 kW. Kvůli vysokému zatížení náprav však byly tyto dvě lokomotivy povoleny pouze na některé hlavní trasy. Do roku 1962 byly umístěny v depu Bebra, poté v depu Kassel, odkud byly nasazeny v těžkých rychlíkových spojích na severojižní trase a železnici Main-Weser. Obecná konstrukční změna s neustále postupující elektrifikací hlavních tras byly hlavními důvody, proč se řada 10 nedostala do sériové výroby. V lednu 1967 se 10 002 zlomilo v posuvné tyči a bylo vyřazeno. V roce 1972 byl sešrotován v depu Offenburg. V červnu následujícího roku muselo 10 001 také odstoupit z aktivní služby u Deutsche Bundesbahn. Lokomotiva 109 t však byla zachována pro potomky a stále je k vidění v Německém muzeu parních lokomotiv v Neuenmarkt-Wirsberg.