Žádné produkty
Prohlédnuté produkty
Měřítka
Zobrazit větší
| H0 - 1:87 | ano |
Železniční společnost: MAV
Epocha: III-IV
Napájení: DC
Digitalní dekodér: Ne
Zvuk: Ne
Osvětlení: Ano
Kinematika: kinematika s šachtou dle NEM 362
Délka přes nárazníky: 201 mm
Minimální poloměr: 419 mm
Motor: 5-ti pólový
Volně stojící elektroinstalace a mnoho samostatně připojovaných zásuvných komponentů.
Ideální pro použití před rychlíky a osobními vlaky.
Lokomotivy řady 109 představovaly poslední a vrcholný model lokomotiv řady 2C v Rakousku. Zkrátily dobu jízdy mezi Vídní a Terstem z 13,5 na
10,5 hodiny. V roce 1913 postavila Budapešťská strojírna jedenáct lokomotiv pro použití na tratích v uherské polovině říše. Lokomotiva, později v
Maďarsku označená jako řada 302, se od původní řady 109 liší především hranatými plášti sacích trubek a typicky maďarskými lampami.
Vzduchové čerpadlo je také umístěno jinde; vzadu vlevo od kotle. Parní lokomotiva s číslem 109.107 byla postavena v Budapešti v roce 1915 na
základě rakouských plánů. V roce 1932 byla znárodněna společnost Dunaj-Sáva-Jaderská železnice (dříve Jižní železniční společnost). Její vozový
park byl převeden do společnosti MÁV (Máv). Od roku 1932 byla tato lokomotiva v provozu jako MÁV 302.608. Model ukazuje vzhled lokomotivy
v posledních letech její výroby.