Žádné produkty
Prohlédnuté produkty
Původcem tohoto typu lokomotiv byl...
Měřítka
bazarETS 186
Již použité
Původcem tohoto typu lokomotiv byl australan Herbert William Garratt, který si nechal tuto myšlenku patentovat v roce 1907.
1 ks skladem
0 - 32mm | ano |
Základní výhody tohoto uspořádání lokomotiv jsou následující:
Hlavní nevýhodou garrattek je, podobně jako u jiných tendrových lokomotiv, že s postupnou spotřebou vody klesá jejich adhezní váha a tím i tažná síla. Některé lokomotivy v Africe proto vozily další vůz s vodou. Další nevýhodou bývá ovládání obou parních strojů jediným regulátorem a jednou pákou rozvodu, takže při prokluzu je nutné omezit tažnou sílu obou parních strojů.
Další nevýhoda se projevovala při uváznutí vlaku v tunelu. Lokomotivní četa měla ústupovou cestu na obou stranách uzavřenu horkými válci parního stroje. To zapříčinilo ve 40. letech v Austrálii, v jediném tunelu na státní železniční síti, řadu problémů, které vyvrcholily smrtí lokomotivní čety.
Tato lokomotiva sloužila původně v Jižní Africe a později byla celá trať přestěhována do Velké Britanie (do Walesu) a slouží turistickému ruchu. Přestěhovány byly tehdy i koleje a pražce, které jsou kovové kvůli nebezpečí napadení termity v Africe.
Zdroj: Wikipedie a ETS
Zde tento model lokomotivy je velmi málo jetý, má dva motory (velká tažná síla) a je se zvukovými efekty - výrazná sleva na chybějící krabičku - původní cena 21.505,-Kč.
Je na stejnosměrný tříkolejný sytém.
Modely z výkupu nesou stopy používání, můžou mít drobná poškození a můžou i chybět některé malé díly.