Prohlédnuté produkty

Výrobci

Měřítka

  • G - 45mm
  • 0 - 32mm
  • H0 - 1:87 - 16,5mm
  • H0e - 1:87 - 9mm
  • H0m - 1:87 - 12mm
  • TT - 1:120 - 12mm
  • N - 1 : 160 = 9 mm
  • Z - 1 : 220 = 6,5 mm

0 - Parní lokomotiva systému Garratt na tříkolejný systém

bazarETS 186

Již použité

Původcem tohoto typu lokomotiv byl australan Herbert William Garratt, který si nechal tuto myšlenku patentovat v roce 1907.

Více informací

1 ks skladem

14 900,00 Kč s DPH

Parametry

0 - 32mm ano

Více informací

Základní výhody tohoto uspořádání lokomotiv jsou následující:

  • váha lokomotivy je rozložena na větší délce, na málo únosných tratích mohou jezdit velmi výkonné lokomotivy
  • lokomotiva projede obloukem o mnohem menším poloměru ve srovnání s obdobnou lokomotivou s pevným rámem
  • lokomotiva přináší úsporu personálu, neboť vlastně nahradí dvě menší lokomotivy
  • lokomotiva má stejnou nejvyšší dovolenou rychlost v obou směrech
  • Garrattův patent byl využit britskou firmou Beyer - Peackock, která jej rozvinula a úspěšně s těmito lokomotivami obchodovala stejně tak jako s licencemi na jejich výrobu, takže označení Beyer-Garratt je běžně užíváno v mnoha zemích.

Hlavní nevýhodou garrattek je, podobně jako u jiných tendrových lokomotiv, že s postupnou spotřebou vody klesá jejich adhezní váha a tím i tažná síla. Některé lokomotivy v Africe proto vozily další vůz s vodou. Další nevýhodou bývá ovládání obou parních strojů jediným regulátorem a jednou pákou rozvodu, takže při prokluzu je nutné omezit tažnou sílu obou parních strojů.

Další nevýhoda se projevovala při uváznutí vlaku v tunelu. Lokomotivní četa měla ústupovou cestu na obou stranách uzavřenu horkými válci parního stroje. To zapříčinilo ve 40. letech v Austrálii, v jediném tunelu na státní železniční síti, řadu problémů, které vyvrcholily smrtí lokomotivní čety.

Tato lokomotiva sloužila původně v Jižní Africe a později byla celá trať přestěhována do Velké Britanie (do Walesu) a slouží turistickému ruchu. Přestěhovány byly tehdy i koleje a pražce, které jsou kovové kvůli nebezpečí napadení termity v Africe.

Zdroj: Wikipedie a ETS

Zde tento model lokomotivy je velmi málo jetý, má dva motory (velká tažná síla) a je se zvukovými efekty - výrazná sleva na chybějící krabičku - původní cena 21.505,-.

Je na stejnosměrný tříkolejný sytém.

Modely z výkupu nesou stopy používání, můžou mít drobná poškození a můžou i chybět některé malé díly.